Jäsenedut ja sovitut käytännöt

Matkakorvaukset kilpailuihin

Seura korvaa kilpailumatkoja 10snt/km. Hakiessa ilmoitettava edestakainen matkareitti ja edestakainen kilometrimäärä, josta päätöksessä vähennetään omavastuu 100km. Myös pitkänmatkan kilpailujen osalta kilometrikorvaukset kuten edellä.

Majoituskorvaukset

Seura korvaa majoituskuluja SM-kisoihin 60e/vrk/hlö. Lasten ja nuorten sarjojen hiihtäjän yhdelle huoltajalle korvataan ½ hiihtäjän kuluista.

Ruokailukorvaukset

Seura korvaa SM-kisamatkoilla 10e/hlö/vrk urheilijalle ja lasten/nuorten huoltajalle/hiihtäjä

Lisenssit ja Ski-passit

Lasten ski-passit maksaa seura (tiedot rahastonhoitajalle).  Lisenssit maksetaan itse.  Seura korvaa 30e lisenssistä vuositasolla. Urheilija maksaa lisenssin itse ja hakee korvauksen seuralta kuittia vastaan.

Kilpailumaksut

Seura maksaa kilpailumaksut. Pitkän matkan hiihdoista seura maksaa 20€/hiihtäjä/kilpailu

Osallistuminen seuran järjestämään toimintaan

Seuran jäsenille osallistuminen on ilmaista esim. aikuisten hiihtokoulu

Koulutusmaksut

Seuran toimintasuunnitelmassa on saada seuraan kauden aikana kaksi uutta maastohiihdon I- tasonvalmentajaa. Seura korvaa koulutusmaksut jos etukäteen ilmoitettu halusta käydä koulutuksia. POPLIn koulutukset lyhyitä ja edullisia, yleensä seuraa palvelevia. Nämä koulutukset korvataan kokonaisuudessaan. Muut koulutukset harkinnan ja seuran tarpeen mukaan. Kysytään etukäteen suostumus osallistua koulutukseen seuran kustantamana.

Seuran leiritykset

Seuran leireiksi luetaan ne leirit joihin kaikilla seuranjäsenillä on mahdollisuus osallistua. Seura tekee päätöksen vuosittain omista leireistä, niiden omavastuuosuudesta. Leirikulu ja mahdollinen omavastuu ilmoitetaan ennen leirin alkua. Ylläksen perheleiri pidetään maksuttomana majoituksen osalta. Jäsenet huolehtivat itse ruokahuollon sekä matkakulut.

Omat leiritykset

Seura ei korvaa omien leirityksiin kustannuksia.

Alle 16v piirileiritys

Pohjois-pohjanmaan piirin järjetämä valmennusryhmä, jonne haku kauden jälkeen. Urheilijat valitaan ryhmään kilpailumenestyksen perusteella. 13-16vuotiaille. Leirejä kauden aikana 4, joiden kesto 3-4vrk. Piiri tukee osallistumista ryhmään.

Piirileirien korvaus. Seura korvaa max.400€ leirikustannuksista vuodessa.

Minisompaleirit: Piirinleirejä 8-12v:lle, 2leiriä/vuosi. Kaikille avoimia leirejä.

Minisompaleirien korvaus: Minisompa leireistä korvataan 100e/vuosi.

Urheiluakatemia/ yläkoululeiritys 13-16v

Olympiakomitea koordinoi yläkoululeiritystoimintaa. Maastohiihdon yläkoululeiritykset ovat osa Suomen Hiihtoliiton valmennusjärjestelmää, jonka tarkoituksena on edesauttaa nuoren maastohiihtäjän uraa omalla urheilijan polullaan. 7-9lk- ikäisten hiihtoliiton valmennusryhmä. Leirejä on yhteensä 4 - 5, joista 1 – 2 on kesällä ja 3 – 4 kouluvuoden aikana. Leirit ovat kestoltaan 6 vuorokauden mittaisia. vuoden aikana. Leirille osallistuja velvoitetaan osallistumaan kaikille leireille sen vuoden aikana mihin hänet on valittu. Hakeminen kauden lopuksi, valitaan menestyksen mukaan.

Yläkoululeiritys korvaus: max. 400€/vuosi

Habita ryhmä 17-18v:  U18- ryhmät (2 ryhmää) sekä VuokattiSport U18- haastaja- ryhmä.

Korvaus Habita ryhmästä: 400€/vuosi
U18 ja U20- ryhmien osalta tehtävä erillinen suunnitelma jos urheilijoita näissä ryhmissä. Kustannukset eivät ole julkisesti tiedossa.

ST1-maajoukkue/aikuisten maajoukkue: Tarvitaan erillinen suunnitelman seuran osallistumisesta korvauksiin

Etukäteen keväällä ilmoitus seuralle aikeista osallistua piirin/hiihtoliiton järjestämään leiritykseen sekä muihin leirityksiin. Seura edellyttää leirikustannuksia korvatakseen että urheilija tai hänen perheenjäsen osallistuu talkoisiin vuoden aikana seuran talouden tukemiseksi. Seura pidättää oikeuden harkita kulujen korvaamista vuosittain oman talouden mukaisesti.

Kisoihin ilmoittautuminen

Ilmoittautuja tarkistaa viimeisen ilmoittautumispäivän (esim. hiihtokalenteri.fi) ilmoittaa seurailmoittajalle viimeistään 2 päivää ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Ilmoittaessaan mainitsee sarjan, jos eri kuin normaalisti. Ilmoittautumiset ensisijaisesti sähköpostilla. Ilmoittautuja seuraa mahdollisia muutoksia esim. kisa-aikataulussa. Jälki-ilmoittaumisia ei seurailmoittajan kautta vaan itse.

Ilmoittaja seuraa sähköpostiansa säännöllisesti ja kuittaa viestit hoitaa ilmoittamisen ja maksamisen ajoissa. Seurailmoittaja ei selvitä jälki-ilmoittaumista.

Seura edellyttää leirikustannuksia korvatakseen ja seuran korvauksia hakeakseen, urheilija tai hänen perheenjäsen osallistuu aktiivisesti talkoisiin ja varainhankintaan vuoden aikana seuran talouden tukemiseksi. Korvaukset omista leireistä, stipendeistä, matkakuluista tms. haetaan seuran taloudenhoitajalta Anna-Marialta toimittamalla kuitit ja kulukorvaushakemus saman kalenterivuoden aikana mistä kulut ovat syntyneet. Kuitit voi toimittaa postitse osoitteeseen Palstatie 13 91100 Ii.